Sunday, April 12, 2020

De ce masina ta consuma mai mult decat in realitate

De ce masina ta consuma mai mult in realitate ?

Producatorii foloseau un standard invechit de peste 30 ani, NEDC(New European Driving Cycle), cu ajutorul caruia obtineau datele de consum din calaloage: de la VW Golf / Passat, Audi A4, A6, BMW seria 3, seria 5 pana la Mini si Smart. 

Standardul fiind definit in anii '90, nu era pregatit sa faca fata tehnologiei disponibile in 2010+, astfel ca mersul foarte mult constant, accelerarile line si stationatul foarte mult favorizau datele de consum obtinute de producatori cunoscuti(VW, Audi, BMW, Skoda, Seat, Daimler), insa nedreptateau cumparatorii fiind atrasi de mirajul consumului mic. 

Masinile consuma cu 40% mai mult decat spun producatorii

Astfel ca studiile facute pe date reale obtinute de cei de la ICCT au aratat ca nu exista niciun producator care sa fi livrat date corecte, insa nu este doar vina acestora, ci si al autoritatilor fiindca in ciuda evolutiei tehnologiei, nu s-au sinchisit sa adapteze standardul la conditiile tehnologice din 2010+. Abia in anul 2017 a fost introdus standardul WLTP, cu scopul de a inlocui batranul NEDC. 

Vom discuta intr-un articol viitor despre acest standard, insa pentru moment sa ne axam pe NEDC. 

Ce este procedura NEDC

Procedura NEDC este metoda de laborator folosita pentru a obtine consumul pentru ciclu urban si ciclu extra-urban. 

Cum se calculeaza ciclul urban

Procedura de calcul arata cam asa, gasiti toate detaliile in video-ul legat de consumul masinilor:

Gasiti toate detaliile in filmuletul postat de noi, la minutul 3:05 - Standard NEDC - ciclul urban 

Cum se calculeaza ciclul extra-urban

Gasiti din nou detaliile legate de accelerari, franari si mers constant in filmulet la min: 3:18 - Standard NEDC - ciclul extra-urban

Avantaje si dezavantaje - testare in laborator pentru calcularea consumului

Avantajele sunt mult mai mici decat dezavantajele, insa le vom enumera pe rand pe fiecare

Avantaje

  1. Reproductibilitatea
  2. Studii avansate

Dezavantaje

  1. Vechime foarte mare
  2. Optimizari nerealiste
    • umflarea cauciucurilor peste limita normala
    • scoaterea completa a franelor
    • dezactivarea tuturor elementelor auxiliare
  3. Standard nerealist
In final, gasiti toate detaliile in articolul pe Youtube legat de calcularea consumului intr-o forma nerealista, ajungand sa ti se raspunda la intrebarea: de ce masina consuma mai mult decat in realitate


No comments:

Post a Comment